UWAGA - ZMIANA NUMERU TELEFONU - NOWY NUMER DO SEKRETARIATU - 75 612 13 60
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Dentobus w naszej szkole!

Dentobus w naszej szkole!

HARMONOGRAM POSTOJU DENTOBUSA w naszej szkole:

7 stycznia 2025 r. (wtorek) w godz. 8.00-14.00
8 stycznia 2025 r. (środa) w godz. 8.00-14.00
9 stycznia 2025 r. (czwartek) w godz. 8.00-14.00

Aby rozwiać Państwa wątpliwości, poniżej odpowiadamy na najczęstsze pytania:


1. JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO?

Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk OŚWIADCZENIA i dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły.


2. ILE TO KOSZTUJE?

NIC. Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane przez Dolnośląski Oddział NFZ.

 

3. CZY WARTO?

Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wykazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu.
Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych.
Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi – pamiętajcie Państwo iż próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka. Dla starszych pociech, przygotowaliśmy natomiast specjalną kartę Pacjenta, w której w szerszym zakresie analizujemy potrzeby leczenia ortodontycznego, istotnego zwłaszcza w okresie dojrzewania i intensywnego wzrostu.

4. CZY BADANIA SĄ WSKAZANE, skoro panuje pandemia?

Właśnie z uwagi na COVID, najprawdopodobniej większa część dzieci nie była w ostatnim czasie badana przez lekarza dentystę, co potencjalnie zwiększa ilość problemów stomatologicznych które mogą wystąpić u Państwa dziecka. Więc TAK.


5. CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE?

W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji.

6. CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNUACJI LECZENIA?
NIE. Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np. ortodontycznej).

Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia.

Data dodania: 2024-12-19 12:10:17
Data edycji: 2024-12-19 12:11:45
Ilość wyświetleń: 15

Konkursy

Aktualne konkursy szkolne i pozaszkolne
Więcej informacji

Informacje

Wsparcie, porady, przydatne informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Współpracujemy

Kształcić duszę cnotami, umysł naukami, a ciało sportem.

Janusz Kusociński
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej